Strategie pozycjonowania

Możliwości reklamy strony internetowej są ogromne. Dlatego też na pozycjonowanie domeny znajdziemy wiele strategii, które pomogą nam dotrzeć do odbiorców w zależności od wielkości naszej witryny, publikowanych treści, zasięgu oferowanych usług czy też obranych celów. Dobrze jest zapoznać się z rodzajami pozycjonowania i zobaczyć, która kampania będzie dla nas najodpowiedniejsza.


1. Pozycjonowanie lokalne

Taka forma sprawdza się przede wszystkim w przypadku firm działających w określonym regionie. Geolokalizacja Google automatycznie dopasowuje wyniki wyszukiwania do miejsca pobytu użytkownika, więc dodając miejscowość lub nazwę okolicy do fraz kluczowych, na które się pozycjonujemy, możemy stanąć do walki z dużymi firmami niezwiązanymi bezpośrednio z lokalnym rynkiem.


2. Pozycjonowanie sklepu internetowego

Ta strategia obejmuje zadania związane nie tylko z zajęciem wysokich miejsc w rankingu, ale także konwersją, czyli zadbaniem o to, aby jak najwięcej odwiedzających zdecydowało się skorzystać z oferty. W związku z tym, że konkurencja jest bardzo duża, należy wybrać odpowiednie wyrażenia kluczowe oraz zadbać o unikatowe opisy produktów.


3. Pozycjonowanie szerokie

Polega na zastosowaniu fraz charakteryzujących się niską konkurencyjnością i dużą szczegółowością. Takie wyrażenia są łatwiejsze do wypozycjonowania, ale generują mniejszy ruch. Za to ułatwiają trafienie do zdecydowanych klientów, którzy wpisują bardziej precyzyjne zapytania. Taki użytkownik najczęściej dokonuje później zakupu.


4. Pozycjonowanie zagraniczne

To metoda, która wymaga optymalizacji strony nie tylko pod wytyczne wyszukiwarki, ale także dla wersji językowej. Konieczne jest stworzenie wartościowych treści dzięki współpracy z native speakerem lub profesjonalnym tłumaczem, którzy pomogą w doborze odpowiednich fraz kluczowych. Zadbanie o właściwe linkowanie z zaufanych zagranicznych domen to element mogący przysporzyć trudności. Cały proces bowiem odbywa się w oparciu o witryny z danego regionu geograficznego.

5. Pozycjonowanie wizerunkowe

Sposób w jaki strona postrzegana jest przez użytkowników w dużej mierze decyduje o jej wartości dla wyszukiwarki Google. Dlatego dopilnowanie, aby jej odbiór był pozytywny to kolejne z zadań pozycjonowania. Polega na marginalizacji negatywnych komentarzy i opisów, a promowaniu tych, które prezentują daną witrynę z dobrej strony. Wymaga również zbadania czy linki prowadzące do domeny pochodzą z zaufanych i wartościowych serwisów.


6. Pozycjonowanie w Google Maps

Każda firma posiadająca fizyczną siedzibę powinna zadbać o założenie wizytówki w Google Moja Firma. Dzięki temu będzie się pojawiać nie tylko w głównych wynikach wyszukiwania, ale także na Google Maps. To świetny sposób na wypromowanie firm lokalnych, które nie mogą lub nie chcą konkurować z gigantami na rynku ogólnopolskim. Dobrze wypozycjonowana wizytówka pojawi się na mapie każdego użytkownika znajdującego się w okolicy.


7. Pozycjonowanie grafiki

Część internautów przeszukuje internet za pomocą wyszukiwarki Google Images. Ma to szczególne znaczenie dla stron zajmujących się fotografią, dekoracjami, ubraniami, projektowaniem wnętrz i tym podobnym. Dobrze opisany obrazek ma szansę znaleźć się na górze listy, a jeśli odbiorca zdecyduje się na niego kliknąć, to może bez problemu trafić na stronę, z której pochodzi. Poza tym, roboty Google przeszukujące witryny nie są w stanie odczytać obrazka, jeśli nie podamy właściwego podpisu.