Ile czasu trwa pozycjonowanie?

Dbamy o rozwój naszego biznesu, więc chcemy, żeby szybko trafił na pierwsze strony w Google. Roboty wyszukiwarki nieustannie przeszukują internet, a im lepiej zoptymalizowana jest nasza strona i jej treści, tym częściej zaczynają do nas zaglądać, polepszając jej pozycję w rankingu. Nie da się jednak osiągnąć tego z dnia na dzień. Pozycjonowanie to długi proces, na który wpływ ma wiele czynników.


O tym, jak szybko uda się zobaczyć efekty pozycjonowania decydują:

1. BRANŻA
To główny element, który może wydłużyć cały proces. Jeżeli prowadzimy biznes charakteryzujący się dużą konkurencją, to nasza strona będzie trudniejsza do wypozycjonowania. Szczególnie, gdy my dopiero zaczynamy, a nasi rywale już od dawna działają na rynku. W przypadku firm niszowych nie powinno być tak wielu problemów.  
2. DOBÓR FRAZ
Konkurencja w internecie niekoniecznie oznacza to samo co konkurencja w rzeczywistości. Bardziej liczą się frazy kluczowe, a ponieważ duże firmy dominują już na ogólnych wyrażeniach, przebicie się za ich pomocą jest z reguły bardzo trudne albo wręcz niemożliwe. Taki proces może zająć wiele miesięcy, a i tak nie przynieść żadnego skutku. Warto więc zastanowić się nad bardziej szczegółowymi i dłuższymi frazami, czyli pozycjonowaniem szerokim. Mniejsza konkurencja na frazy to większa szansa na sukces.
3. WIEK STRONY
Jeżeli dopiero od niedawna cieszymy się stroną internetową, to możemy mieć trudności przebić się w Google. Indeksowanie nowej witryny trochę potrwa, chyba że uzyskamy linki do niej z dobrych jakościowo stron. Takie powiązania sprawią, że roboty Google częściej będą nas odwiedzać, a tym samym my nie będziemy musieli tak długo czekać na efekty.
4. ZAUFANIE GOOGLE I KARY
Google zdecydowanie nie lubi stron, które mają negatywną historię. Jeżeli zdarzyło się, że nasza domena została ukarana, to indeksowanie jej zaczyna się od nowa. Wówczas można ją ratować poprzez tworzenie merytorycznych treści oraz linkowanie na wiarygodnych portalach. Zajmuje to jednak sporo czasu, dlatego pozytywnie zaopiniowana witryna ma szansę szybciej zobaczyć rezultaty pozycjonowania.
5. POZYCJA STARTOWA
To z jakiego pułapu startujemy ma duże znaczenie przy określaniu czasu potrzebnego do wybicia się w wyszukiwarce. Więcej pracy będzie wymagała strona, która od dawna nie była aktualizowana pod względem struktury oraz treści. Jeżeli dbaliśmy o wygląd i budowę, aby dostosować portal do nowoczesnych wymogów, to praca pozycjonera będzie łatwiejsza.  

Wiele okoliczności decyduje o tym, jak długo potrwa pozycjonowanie oraz kiedy zobaczymy zadowalające efekty tych działań. W niektórych przypadkach drobne zmiany można dostrzec po kilku tygodniach, ale najczęściej realizacja strategii wymaga paru miesięcy, a w przypadku bardzo konkurencyjnych fraz nawet pół roku i dłużej. Nie należy ufać firmom obiecującym błyskawiczne rezultaty, bo może to skończyć się nałożeniem filtra od Google. Dlatego w pozycjonowaniu powinno się zachować cierpliwość, bo systematyczna praca nad stroną pomoże osiągnąć sukces.