Pozycjonowanie wizerunkowe to działania mające na celu tworzenie treści marketingowych, które nasycone są frazami kluczowymi oraz budują pozytywny i profesjonalny wizerunek firmy w internecie. Celem jest, żeby użytkownik na najwyższych miejscach w wyszukiwarce widział linki do dobrych informacji na temat produktów lub usług oferowanych przez firmę.
Co wpływa na profesjonalny wizerunek?
Najtrudniejsze w prowadzeniu działalności jest utrzymanie dobrej relacji z każdym klientem, szczególnie, że to najczęściej najmniej zadowoleni użytkownicy są skorzy dzielić się opiniami w internecie. Negatywne wypowiedzi mogą poważnie nadszarpnąć wizerunek firmy, a zniechęceni potencjalni odbiorcy zaczną omijać ją szerokim łukiem. Wiele osób przed zakupem najpierw czyta recenzje, więc dbanie o ogólną ocenę jest kluczowym elementem marketingu online.
Pozycjoner od wizerunku zajmuje się nie tylko promowaniem pozytywnych opinii, ale także eksperckich artykułów na temat marki, więc koszt takiej usługi będzie zależał od wielu czynników, także tego jak bardzo nadszarpnięta została renoma firmy. Jednak skuteczność działań z pewnością przyniesie większy ruch na stronie i wzmocni dobrą pozycję strony w sieci.
Dlaczego należy dbać o to, jak Cię widzą online?
SEO wizerunkowe może znacząco wpłynąć na ranking w internecie. Niestety anonimowość użytkowników sprawia, że wielu z nich zostawia nieprzychylne, a nierzadko niesprawiedliwe komentarze, które poważnie psują reputację firmy. Zawsze należy odpowiedzieć na komentarz i opisać swoje stanowisko na temat sprawy, jeśli uważamy, że był bezpodstawny. Można również podziękować za wyrażenie opinii oraz zapewnić, że sytuacja się nie powtórzy. Nie tylko pomaga to pokazać ludzką twarz firmy, ale także budzi zaufanie do niej i wzmacnia wiarygodność. Dzięki temu można w porę zapobiec negatywnym konsekwencjom złych opinii, szczególnie jeśli nie są podparte dowodami, zanim poważnie ucierpi na tym biznes. Warto zainwestować w pozycjonowanie wizerunkowe, które pozwoli kontrolować wyniki wyszukiwania związane z naszą stroną lub sklepem. Poza tym, monitorowanie niezadowolenia klientów pomaga zrozumieć ich potrzeby oraz wcześnie dokonać niezbędnych zmian. Działania tego typu sprawiają, że marka pozytywnie wyróżnia się na tle swojej konkurencji, bo chce wchodzić w interakcje z klientami. Dlatego warto chronić swój wizerunek w internecie.
Jakie korzyści płyną z pozycjonowania wizerunkowego?
Działania pozycjonera od wizerunku niewątpliwie przyczynią się do wzrostu zainteresowania produktami i treścią na stronie firmy. Oprócz tego pozycjonowanie:
- wzmocni zaufanie do marki,
- zbuduje dobry PR dla firmy,
- zwiększy liczby odnośników do strony,
- zepchnie negatywne opinie na drugi plan,
- spowoduje większy ruch na portalu.
Taka promocja polega również na pozycjonowaniu artykułów, które pozytywnie opisują markę oraz linkowaniu do przychylnych ocen na temat firmy lub strony. Dzięki temu na najwyższych pozycjach w wyszukiwarkach znajdują się tylko wyniki, które dobrze wpływają na PR.
Kto może skorzystać na pozycjonowaniu wizerunkowym?
Każda marka może w pewnym momencie stać się ofiarą negatywnej nagonki w sieci. Z tego powodu pozycjonowanie wizerunkowe poleca się firmom, które:
- mają złą opinię w internecie,
- nie radzą sobie z falą nieprzychylnych i bezpodstawnych komentarzy,
- chciałyby popracować nad swoim wizerunkiem w sieci,
- pragną monitorować ocenę swoich działań online.
Zawsze warto trzymać rękę na pulcie i kontrolować to, jak użytkownicy internetu postrzegają dany biznes. Szczególnie, że w zależności od rozmiaru problemu, może być potem ciężko odbudować dobrą opinię na jego temat. Pozycjonowanie wizerunkowe jest przeznaczone zarówno dla tych, którzy już muszą walczyć z falą negatywnych komentarzy, ale także dotyczy firmy, która jeszcze nie musiała się z tym zmierzyć, a chce temu zapobiec.
Ile kosztuje pozycjonowanie wizerunkowe?
Wycena pozycjonowania nie jest nigdy oczywista. Wszystko zależy od tego, jak szeroki musi być zakres działań podjętych przez agencję, żeby poprawić wyniki wyszukiwania dla firmy. W przypadku pozycjonowania wizerunkowego na pewno będzie to kwestia liczby negatywnych komentarzy, a także tego, jakie działania zostały podjęte zanim zajęli się tym eksperci. Pozycjoner przede wszystkim musi zebrać jak najwięcej informacji na temat odbiorców treści danej strony, aby odpowiednio sprofilować teksty i opisy. Ponadto, musi dowiedzieć się, co jest źródłem problemów oraz zdobyć wiedzę na temat wszystkich opinii o marce w internecie. Wówczas dokona analizy słów kluczowych i przygotuje odpowiednie teksty na stronę. Następnie opowie, jakie zadania należy podjąć, aby wykreować pozytywny obraz firmy online. Na cenę usługi na pewno będą miały wpływ cele wyznaczone przez klienta. Profesjonalna wycena oparta jest na wszystkich tych czynnikach, dlatego należy udać się do agencji i poprosić o przygotowanie indywidualnej oferty.
Zainwestuj w wizerunek swojej firmy!
Korzyści z pozycjonowania wizerunkowego jest wiele, a budowanie relacji z odbiorcami to ważny element prowadzenia działalności w sieci. Dlatego warto postarać się, aby PR był jak najkorzystniejszy. Użytkownicy są często skorzy do wystawiania negatywnych opinii w internecie, bo nie muszą się przy tym ujawniać, ale dla firmy może to być katastrofalne w skutkach. Chcąc zapobiegać takim trudnym sytuacjom w przyszłości, zaufaj profesjonalnej agencji i zleć pozycjonowanie wizerunkowe. Dzięki temu, pozytywne odnośniki i recenzje wskoczą do TOP10 w wyszukiwarce, a Twoja marka zostanie liderem w branży.