?> Korzyści z pozycjonowania stron - DM Website

Poznaj korzyści z pozycjonowania stron

Popularność pozycjonowania stron internetowych wskazuje, że jest to działanie skuteczne, które stanowi ważny element strategii marketingowej firm. Aby upewnić się, że klienci do nas trafią, należy stać się widocznym w wynikach wyszukiwania. Zwiększenie ruchu na portalu często przekłada się na realne zyski, a ponieważ większość użytkowników internetu poszukuje interesujących ich tematów posługując się określonymi wyrażeniami, to dbanie o nasycenie treści strony kluczowymi frazami to gwarancja sukcesu w sieci. Takich korzyści płynących z pozycjonowania stron jest wiele.


10 najważniejszych korzyści z pozycjonowania

Zastanawiając się nad tym, jak wypozycjonować firmę, na pewno należy rozważyć co można na tym zyskać. Do najważniejszych zalet promocji poprzez tę strategię SEO należą:
1. Zwiększona widoczność portalu w wynikach wyszukiwania
Stanowi to jedno z głównych założeń pozycjonowania. Celem jest znalezienie się w topowych pozycjach w wynikach organicznych, czyli naturalnie generowanych przez przeglądarkę. Istotną rolę odgrywają tutaj frazy kluczowe, ale nie tylko te najbardziej oczywiste, na które często ciężko się wybić. Mogą to być tzw. frazy z długim ogonem, które są bardziej uszczegółowione i potrafią zwabić klientów poszukujących konkretnych produktów, często od razu zdecydowanych na ich zakup.
2. Zwiększenie ruchu na stronie
Kolejnym pozytywnym skutkiem pozycjonowania jest zwiększenie liczby odwiedzających. Każdy użytkownik, który wyszukuje pewnego zagadnienia ma szansę trafić na naszą stronę i zostać na niej dłużej. Działania SEO pomagają nie tylko w generowaniu ruchu za pomocą przeglądarki, ale także poprzez zamieszczanie linków do portalu na innych stronach, np. za pomocą artykułów sponsorowanych na serwisach zewnętrznych. To dobra szansa na zwiększenie konwersji.
3. Bezpośrednie dotarcie do potencjalnych klientów
Dobór słów kluczowych jest niezwykle istoty. Dlatego odpowiednie frazy kluczowe pomogą skierować na naszą stronę nie tylko osoby zdecydowane, ale także odbiorców mniej zorientowanych, którzy nie są jeszcze pewni czego potrzebują. W ten sposób dociera się do obu tych grup.
4. Większe zyski
Wynika to z punktów wymienionych powyżej, ale też z całej strategii SEO. Bez promowania strony pozyskanie klientów jest niemożliwe, bo nigdy do nas nie dotrą. Dlatego należy dążyć do tego, żeby trafić do świadomości jak najszerszego grona internautów, którzy wygenerują nowe zyski dla naszej firmy. Poza tym pozycjonowanie może odbywać się lokalnie lub globalnie, więc rozwój biznesu jest gwarantowany.
5. Budowanie świadomości i zaufania do marki
Im częściej nazwa i link do naszej strony pojawiają się w wynikach wyszukiwania, tym pewniejsze, że trafią do odbiorcy. Nawet jeżeli nie zachęcimy ich do natychmiastowego odwiedzenia portalu, to zaistniejemy już w ich świadomości i prawdopodobieństwo, że do nas wrócą wzrasta. Ponadto użytkownicy, którzy kojarzą markę zarówno z wyszukiwarki, jak i portali zewnętrznych są bardziej skłonni jej zaufać, więc zwiększa się szansa, że skorzystają z oferty.
6. Przewaga nad konkurencją
Zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania stawia stronę w pozycji lidera branży. Im więcej fraz kluczowych jest dobrze wypozycjonowanych, tym więcej odwiedzin od klientów. Nawet jeśli nie od razu skuszą się na usługi czy produkty, które proponujemy, to na pewno zapamiętają nazwę i logo, co dodatkowo odróżni nas od konkurencji.
7. Status eksperta
Udostępnianie artykułów na portalach branżowych albo prowadzenie bloga w ramach własnej działalności pokazuje nas jako ekspertów, którzy znają się na swojej dziedzinie. Nie tylko jest to szansa na szerzenie wiedzy, ale także pozytywnie wpływa na liczbę odwiedzin, bo internauci zaczynają traktować naszą stronę jako fachowe źródło i zaglądać na nią w poszukiwaniu nowych materiałów.
8. Pozyskanie stałych klientów
Skuteczne działania w zakresie pozycjonowania sprawiają, że klienci chętnie do nas wracają. Na pewno będą regularnie zaglądać na stronę, jeżeli nasza oferta jest atrakcyjna, pojawia się na wielu portalach, także w topowych pozycjach wyszukiwania, a ponadto prowadzimy interesującego bloga branżowego.
9. Idealne dla lokalnych biznesów
Dzięki geolokalizacji, Google coraz częściej skupia się na pokazywaniu wyników związanych z miejscem pobytu użytkownika. Wiele osób chętnie korzysta również z Google Maps. Pozycjonowanie na wąskim obszarze jest więc sprawdzonym pomysłem dla każdego biznesu działającego lokalnie, który nie ma potrzeby reklamować się w całym kraju. Nie tylko pozwala to zaoszczędzić pieniądze, ale wybicie się na tle mniejszej konkurencji jest łatwiejsze.
10. Poznanie opinii klientów
Opinie klientów są ważne nie tylko dla innych użytkowników. Są również istotne z perspektywy samej firmy, ponieważ można się dzięki nim dowiedzieć, jakie zmiany wprowadzić, aby wpasować się w trendy. Taka wiedza o zachowaniu klienta jest niezwykle cenna, a dzięki pozycjonowaniu mamy większe szanse, że będą chcieli podzielić się swoim zdaniem.

Warto zadbać o pozycjonowanie

Za pomocą wyszukiwarki internetowej można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jednak większość z nich zakończy szukanie interesujących ich informacji na pierwszej stronie wyników. Dlatego pozycjonowanie jest tak istotne w marketingu internetowym. Im częściej pojawiamy się w topach, tym więcej użytkowników odwiedza nasz portal, co z kolei bezpośrednio przekłada się na zyski przedsiębiorstwa. Jeżeli nasza marka dodatkowo stanie się rozpoznawalna, to nawet klienci, którzy początkowo nie zdecydują się na skorzystanie z oferty, mogą wrócić później. Pozycjonowanie gwarantuje więc nie tylko szybkie, ale również długoterminowe rezultaty. Poszukaj dobrej agencji, która pomoże przeprowadzić Cię przez ten proces i zostań liderem w swojej branży.