Jak wygląda pozycjonowanie w Google?

Pozycjonowanie strony nie jest prostym zadaniem, a efekty z reguły widoczne są dopiero po dłuższym czasie. Wynika to ze złożoności procesu, ponieważ do każdego klienta należy podejść indywidualnie, w zależności od potrzeb jego biznesu. Warto poznać, jak przebiega pozycjonowanie w Google, aby zrozumieć specyfikę tej usługi oraz zaznajomić się ze wszystkimi etapami na drodze do topowej pozycji w wyszukiwarce.


Etap 1 – analiza i audyt SEO

Każda agencja rozpoczyna współpracę od dogłębnej analizy witryny klienta. Trzeba pamiętać, że inaczej pozycjonuje się sklep internetowy niż specjalistycznego bloga. Dlatego zabierając się za to zadanie, eksperci najpierw muszą przygotować wstępną propozycję strategii na podstawie:
  • specyfiki branży, aby określić grupę docelową i zbudować profil potencjalnego odbiorcy,
  • działań konkurencji jako punkt wyjścia do doboru odpowiednich fraz kluczowych,
  • oczekiwań klienta, bo powodzenie i wdrożenie strategii zależą od celów przez niego określonych.
Ponadto, bardzo istotny jest także przegląd strony pod względem technicznym, czyli elementów takich jak adres URL, metatagi, struktura treści, linkowanie wewnętrzne,nawigacja i innych właściwości, które, jeśli nieprawidłowe, mogą negatywnie wpływać na widoczność w wyszukiwarce. Dodatkowo, biorąc pod uwagę skalę biznesu, specjaliści SEO doradzą pozycjonowanie globalne lub lokalne, aby jeszcze bardziej zwiększyć szansę na osiągnięcie dobrych rezultatów.

Etap 2 – dobór słów kluczowych

Kiedy strategia działania jest już wstępnie ustalona z klientem, następnym najważniejszym krokiem w pozycjonowaniu jest wybranie odpowiednich słów kluczowych. To właśnie za ich pomocą użytkownicy wpisując swoje zapytania w Google, trafiają na dany portal. Z reguły zaleca się frazy bardziej szczegółowe, tzw. long tail albo długi ogon, ponieważ popularność ogólnych znacząco zwiększa konkurencję.

Etap 3 – optymalizacja strony

W kolejnym etapie przystępuje się do optymalizacji strony. Do kluczowych zadań należą działania związane z:
  • Umieszczeniem na stronie fraz kluczowych w naturalny sposób, aby algorytmy wyszukiwarki rozpoznawały jej zawartość jako treści unikatowe. Google docenia, kiedy tekst jest przydatny dla użytkowników, co znajduje potem odzwierciedlenie w rankingu. Zmiany dotyczą również grafiki, bo odpowiednio opisana, ona także może wskoczyć na wysokie pozycje w Google Images i zwiększyć widoczność strony.
  • Dostosowaniem kodu, żeby strona była przyjazna dla robotów Google.
  • Link buildingiem, czyli budowaniem bazy linków i połączeń między strona główną a podstronami. W ramach portalu ułatwia się dzięki temu nawigację, co upraszcza użytkownikom dotarcie do interesujących ich informacji.

Etap 4 – popularyzacja witryny

Zwiększanie widoczności strony poprzez zamieszczanie linków na portalach zewnętrznych to także ważny element strategii SEO. Jest to odmiana link buildingu, polegająca nadodawaniu linków do witryny klienta w zaufanych katalogach i na forach, a także tworzenie artykułów branżowych, dzięki którym można zyskać status eksperta w danej dziedzinie. Istotna jest tutaj dywersyfikacja źródeł, dodawanie podstron, a nie tylko strony głównej, upewnianie się, że dane adresowe są identyczne w każdym miejscu, czyli tzw. budowanie NAPu (ang. Name, Address, Phone). Wszystko po to, aby Google rozpoznał, że witryna jest wiarygodna i popularna w sieci.

Etap 5 – monitorowanie wyników

Po wprowadzeniu wszystkich zmian, ostatnim ważnym etapem w pozycjonowaniu jest ciągła analiza osiąganych wyników. Dzięki temu można w porę zareagować, jeśli dane działania nie przynoszą oczekiwanych skutków. Za pomocą narzędzi Google sprawdza się, jaki ruch na stronie wygenerowała prowadzona kampania, a regularne konsultacje pomagają szybko wdrażać nowe rozwiązania. Pozycjonowanie, tak jak większość dziedzin, nieustannie się zmienia, więc systematyczna kontrola pozwala zwiększyć skuteczność i wywindować stronę do topowych pozycji w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie to dużo pracy

Na proces pozycjonowania składa się wiele etapów, a każdy z nich wymaga pracy ze strony ekspertów. Nie tylko muszą oni dokładnie sprawdzić, z jakiego punktu wyjściowego startuje strona klienta, ale także obmyślić strategię, która spełni jego oczekiwania. Jest to proces długotrwały, ponieważ ciągle zmieniająca się dynamika algorytmów wyszukiwarki polega na stałym trzymaniu ręki na pulsie. Ale z pomocą najlepszych pozycjonerów strona na pewno znajdzie się w topach wyszukiwania i dotrze do nowych odbiorców, którzy z kolei przyczynią się do rozwoju biznesu. Warto więc zaufać dobrej agencji, żeby mieć szansę stanąć do walki z najlepszymi w branży, szczególnie, że wycena usługi jest bezpłatna. Dlatego sprawdź, co specjaliści SEO mogą zrobić dla Twojej strony.